Lååång helg.....

 
 
Ja det är vad folk säger-långhelg,långledigt....
För min del har det varit en väldigt låååång helg! Ledigt från dagis= väldigt rastlösa barn= trött mamma! Trotsen från båda mina hjärtan har varit rätt så enerverande,jag tror att det finns iaf någon mer förälder där ute som känner igen sig i den situationen. Eller? ;P
 
Annars har det varit en lugn helg,dottern har varit på barnkalas och lille sonen har busat oss och huset sönder och samman. Funderat har jag dock gjort en hel del,det blir lätt så när man sitter hemma själv och barnen sover och sambon jobbar natten. Jag har verkligen en hel del att fundera över,både bra och mindre bra saker. Nervositeten är på topp nu med,kan inte säga än vad det gäller,för inget är klart än. (Nej jag ska inte ha fler barn!!! ) Men de närmaste dagarna är avgörande.
 
Funderade lite över det där med Facebook med. Det är en helt fantastisk uppfinning! Människor som jag inte varit så nära vän med innan man skaffade facebook,har man "lärt känna" mycket bättre! Lite häftigt när man tänker efter. Och även på andra hållet,att människor man trodde att man kände,visar sig att man inte visste riktigt så mycket om som man trodde. Allt detta genom att titta på vad alla är vänliga att dela med sig utav. Och man kan på ett sätt bli mer delaktig i människors liv med alla små uppdateringar,statusar och bilder. För mig som bor väldigt långt från många av mina nära och kära är detta ganska ovärderligt!
Sen är det ju alltid lika roligt att få reda på saker,som man kanske borde fått veta på annat håll egentligen,via andras statusar-INTE! Mycket sarkasm i senaste meningen ,för den som missade det.
Allt tycker jag väl kanske inte att man bör få veta via nätet,jag tillhör det där utdöende släktet som faktiskt gillar att prata med människor,både irl och via telefon. Ja vi finns kvar,även om vi snart räknas som utrotningshotade,tro det eller ej!
Jag är även en av dessa få människor som använder min mobil till att prata i,och väljer mobil efter detta med(!) Coolt va! Vi finns kvar!
 
Och ja,när vi ändå är inne på ämnet,jag uppskattar verkligen att både få och skriva brev-för hand!! Helt stenålders är jag. Det var sådant som fanns före det där med mail,messenger och sms. Men om ni som läser inte,som jag då,är ifrån Jura-perioden,så är det sådant man gör med papper och en penna.( Finns varken stavningskontroll eller T9-funktion på detta)
 Sedan lägger man den skrivna texten/pappret i ett kuvert,sätter på ett frimärke och lägger det i en postlåda. Ni har säkert sett dom,brukar finnas utanför butiker,en stor gul sak! ;P
 
Nej nu ska jag vara snäll. Eller försöka iaf. Hahaha! ;)
 
Som jag skrev innan,det snurrar många tankar i huvudet för tillfället,så det blir gärna lite knäppt och osammanhängande ibland. Hoppas att ni kan ha överseende med detta. 
Nähä,nu blir det till att dansa runt till Leonard Cohen och sysselsätta sig resten utav kvällen med!
 
Puss på er!

Kommentera här: