Världens bästa människa



Jag passade på att ringa lite igår, och önska nära och kära glad påsk. Då pratade jag även med min farmor . Vi pratade rätt länge, om precis allt mellan himmel och jord, precis som det brukar bli när hon och jag kommer igång.
 När vi lade på, så kände jag som alltid ,en stor glädje och ett väldigt glatt humör . Och denna gången vandrade tankarna lite till varför jag alltid mår så bra när jag har pratat med farmor. Även när jag är så förtvivlad och uppgiven att jag nästan bryter ihop, så kan bara tanken på henne få mig att må tusen gånger bättre på en gång. Man kan ju fundera på hur hon kan ha en sådan enormt positiv inverkan på mig? 

Svaret kom till mig väldigt fort, och är inte vidare komplicerat. Jag har helt enkelt turen att ha en av universums finaste människor i mitt liv! 
Min underbara farmor är den varmaste, starkaste,finaste ,knasroligaste och vackraste människa som finns på denna planet! Vad som än hänt, och vad jag än har ställt till med (ja jag har hunnit med en del) så har hon alltid funnits där på en gång,i alla väder, stöttat, tröstat och även ibland ,gissar jag iaf, skrattat lite i smyg åt allt jag lyckats med. Hon har alltid vänliga och uppmuntrande ord och behöver man råd, så vet man precis vem man frågar. Hon dömer aldrig, och med henne kan jag alltid vara mig själv. 

En underbar farmor tänker ni,men för mig är hon mer än så. Hon är min bästa vän och min stora förebild här i världen! Det har hon alltid varit . Och om jag kan lyckas bli en hälften så bra människa som hon,så har jag tur. 

Det enda som är lite tråkigt i det hela är att jag är så långt bort, så vi träffas inte så ofta som jag skulle önska. Och att jag aldrig kommer mig för att säga detta rakt ut till henne. Men jag har alltid haft lättare för att uttrycka mig i skrift än i tal. 

Men när jag väl ändå är igång, så vill jag säga: 
Jag älskar dig farmor! Så otroligt mycket! 
Världen skulle vara en så mycket bättre plats, om fler vore som du! 


Ha en fin påsk allihop! Och ta hand om varandra! 

//Lynn 



Kommentarer:

1 Linda Tiberg:

Helt underbart!!! Liksom du Boo-boo 💖

Svar: Du är underbar Boo-boo! <3
Neonii Lynn

Kommentera här: