Morgonpigga barn och pollenallergi....

Vem sjutton gav små barn den där inbyggda klockan som,för deras del då,ringer alldeles så där tidigt som man som förälder inte vill gå upp?? Spelar visst ingen roll att dom är sjuka och har hostat lungorna ur sig hela natten,dom vaknar ändå! Vid gudarna ,hade jag haft en sådan natt som min son haft, så skulle jag sovit till imorgon! :-S 

Har inte blivit av att skriva så mycket den sista tiden, har varit så mycket annat . Men jag ska försöka skärpa mig! :-P

Jag förbannar den som hittade på det där med pollenallergi med! Näsan rinner och jag har en ny ögonfärg: rosa! Nog för att jag gillar rosa,men jag har gärna mina ögonvitor vita. Annars hade det väl hetat "ögonrosor "? Jag vet, jag hittade precis på ord som inte finns! Alla som känner mig vet att jag gör så titt som tätt. Och jag har konstig logik väldigt ofta med. Det är jag fullt medveten om! Men det får ni stå ut med! :-P

Jag har fått ett nytt intresse med: min trädgård. Det var något som jag aldrig trodde skulle hända! Jag,som har haft så ickegröna fingrar som det någonsin går! Jag,som har kunnat titta på en krukväxt, och den dör av det! Men sen vi flyttade till huset så har jag lyckats hålla liv i varenda växt, och trots att jag inte har en aning om vad jag egentligen gör, fått dom till att växa så mycket att dom spränger krukorna! 
Så nu ska jag framöver ge mig på att plantera i trädgården. Inget jätteavancerat, men blommor ska det bli! :-) Min dotter tyckte ju att vår trädgård var för "grönig ",och hon ville ha mer färg och blommor, så jag gör väl henne till viljes denna gång :-)

Nu kaffe! Ha en bra dag på er! 

Kommentera här: